سایر اخبار

سرمایه‌ گذاری بزرگ کشور پرتغال در صنایع دستی ایران

به گزارش روابط عمومی ابرزندگی، با همکاری یکی از استارت‌آپ‌های شتابدهنده فناوری دیجیتال ابرزندگی و یکی از شرکت‌های بزرگ حاضر در پرتغال، تفاهم نامه‌ی صادرات صنایع دستی به این کشور، منعقد شد.

در این تفاهم نامه، مقرر گردیده است تا این استارت‌آپ ایرانی با استانداردسازی، تجمیع ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی برای بسته بندی، برنامه‌ریزی برای تبلیغات بین‌الملل و تمرکز بر روی صادرات حرفه‌ای صنایع دستی نسبت به  ایجاد یک بازار بین‌المللی  برای این هنر-صنعت کشور اقدام نماید.

سرمایه‌گذاری کشور  پرتغال  در صنایع دستی ایران

متاسفانه صنایع دستی با توجه به  اینکه جایگاه بسیار رفیع در صنایع کشور دارد، نتوانسته است آن‌چنان که باید نقش حقیقی خود را بازیابی کند و در GDP و صادرات کشور، عدد قابل توجهی داشته باشد.

یکی از معضلات اصلی صنایع دستی ما، عدم بازاریابی بین‌المللی صحیح، عدم تبلیغات بین‌المللی اصولی، ضعف در استفاده از فناوری، ضعف در صادرات و ضعف در نوآوری و طراحی محصول است.

در طی جلسه، مقرر شد در همکاری با این شرکت اروپایی، زمینه‌ی انجام این مهم فراهم آید تا صنعت بزرگ و مهم صنایع دستی کشور بتواند جای پای خود را در میان  صنایع بزرگ دنیا  باز کند.

لازم به ذکر است که  در حال حاضر، کشورهای بسیاری در حوزه صنایع دستی فعال هستند؛ کشورهایی مثل هندوستان، افغانستان، بنگلادش و… در حال پیشرفت بوده و در این زمینه گوی سبقت را از ایران ربوده‌اند.

بدیهی‌ است که بایستی با سرعت بالاتر این امر را محقق سازیم و از ظرفیت فناوری دیجیتال جهت کمک به ورود حرفه‌ای به این فضا، استفاده نماییم.

در پایان شایان ذکر است که به زودی مراسم رونمایی از سامانه صادرات صنایع دستی با حضور استارت‌آپ‌ها، صنعتگران  و حضور مقامات کشوری برگزار شده و به صورت رسمی از سامانه صادرات رونمایی خواهد شد.

پیمایش به بالا