سایر اخبار

دکتر پیوندی: جمعیت هلال‌احمر خود را با نوآوری تطبیق می‌دهد،تشکیل مرکز نوآوری و شتاب‌دهی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر علی اصغر پیوندی در نخستین دوره رویداد استارت آپی در حوزه فناوری، کارآفرینی، امداد، نجات و خدمات داوطلبان پیوندی گفت: برگزاری این رویدادها به شناسایی فضای کسب و کار، گسترش کار تیمی کمک می کند و در نهایت منجر به خدمتگزاری به مردم می شود. امیدواریم با برگزاری این رویداد مشارکت اجتماعی مردم را نیز افزایش دهیم.

وی گفت: همه کسانی که در رویداد شرکت کردند، برنده هستند و تنها به رسم اختتامیه این رویدادها چند نفر را اعلام می کنیم. این که تفکر خلاقانه جوانان ما می تواند مورد استفاده قرار بگیرد قابل تقدیر است و امیدواریم بتوانیم از این ایده ها استفاده کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: من لذت می برم وقتی ایده های غنچه های هلال را می بینم. وقتی یک دانش آموز ۱۲ ساله ایده های فن آوری نوین را مطرح می کند ما را موظف می کند بستر مناسب را برای این ایده های خلاق فراهم کنیم.

وی گفت: امروز یک روز شیرین کاری برای من بود چون با چهره ای پر از امید و طروات امدادگرانی آشنا شدم که می خواهند گام های هدفمندی برای نجات افراد و حرکت های بشر دوستانه بردارند. جوانانی که ایده های خلاقی را با تمام بضاعت خود که فکرخلاقانه است، ارائه می دهند تا برای کمک به هم نوعان از آنها استفاده شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ما اقلیم بسیار زیبایی داریم، اما حوادث تلخی را نیز تجربه کردیم. جمعیت هلال احمر باید در بحث خدمات داوطلبانه باید همیشه آماده باشد و با فراگیری تکنولوژی های نوین سعی در کم کردن آسیب ها و صدمات را داشته باشد.

وی گفت: یکی از ویژگی های این رویداد برگزاری در مقاطع مختلف است. ما باید برنامه ریزی کنیم که این همایش به صورت مستمر برگزار شود تا این رویداد دچار رکود نشود. خوشبختانه دکتر ستاری معاونت علمی و فن آوری موافقت کردند مرکز نوآوری در جمعیت بستر خوبی برای شما جوانان فعال و پویا باشد. هر کس تمایل دارد در این حوزه گام بردارد بازی برد بردی را شروع می کند.

دکتر پیوندی گفت: باید ارگان ها، سازمان ها، وزارت خانه ها و دانشگاه ها برای رسیدن به هدف ما را یاری کنند و بین فضای کسب و کار و فضای فن آوری ریل گذار باشد. این پل بین صنعت و دانشگاه است و در این مسیر باید همه دست به دست هم دهیم و از این پتانسیل ها بهره بگیریم.

تشکیل مرکز نوآوری و شتاب‌دهی هلال‌احمر

دکتر پیوندی همچنین در حاشیه نخستین رویداد ملی ایده پردازی و کارآفرینی گفت: اولین رویداد کارآفرینی و استفاده از فناوری نوین در هفته هلال احمر شکل گرفته و هدف از این رویداد جلب مشارکت‌های اجتماعی در حوزه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه، شناخت استارت اپ ها و تفکرات خلاقانه و حمایت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور و رفع نیازهای امداد و نجات و خدمات داوطلبانه است.

وی ادامه داد: این رویداد با استقبال بسیار زیاد گروه‌های مختلف برگزار شده است. در حوزه‌های امداد و نجات و خدمات داوطلبانه نواقصی هست و برای رفع آنها نیاز به استفاده از فناوری‌های نوین داریم.  مرکز نوآوری و شتاب دهی با موافقت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در معاونت آموزشی جمعیت هلال احمر ایجاد شده است و امیدواریم بعد از این رویداد موفق به میزبانی از تمامی ایده‌های نو باشیم و از این طریق موفق به ارائه خدمات ارزان‌تر و بهتر باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ما از تمام ایده‌ها حتی خام و دارای نواقص در حوزه‌های ذکر شده استقبال می‌کنیم و آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم. در واقع هدف ما آن است که شرایط رونق حوزه کسب و کار و حل مشکلات خود را فراهم کنیم.

دکتر پیوندی گفت: حدود ۳۵ تیم گروهی در این رویداد شرکت کردند و این رویداد به ما نشان خواهد داد که چه تعداد فعال در این زمینه داریم که تاکنون به دلیل عدم ارتباط با حوزه با آنها آشنا نبوده ایم. اما این مراسم و ایجاد مراکز نوآوری موجب آشنایی ما با این ایده‌ها و استفاده از آنها خواهد شد.

پیمایش به بالا