گزارش اختتامیه نخستین رویداد ملی کارآفرینی، فناوری؛ مراقبت و سالمند

اختتامیه نخستین رویداد ملی کارآفرینی، فناوری؛ مراقبت و سالمندی عصر روز جمعه در محل دانشگاه پیام نور برگزار شد. در این رویداد  2 تیم به در رده دوم و 2 تیم در رده سوم قرار گرفتند و 5 ایده نیز برای اجرایی شدن به شتاب دهنده معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی شتابدهنده ابرزندگی، اختتامیه نخستین رویداد ملی کارآفرینی، فناوری؛ مراقبت و سالمندی روز جمعه با حضور دکتر دالوندی رئیس کل و معاونین سازمان نظام پرستاری، دکتر زمانی رئیس و معاونین دانشگاه پیام نور، دکتر احمدیان مدیرکل نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات، معاون تجاری شرکت خدمات ارتباطی رایتل، دکتر نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران،دکتر اسدی مدیرعامل زیست بوم تولید محتوای ابرزندگی، رویا افشار پیشکسوت هنرمند و جمعی ازدانشجویان در محل دانشگاه پیام نور برگزار شد.

در ابتدای مراسم اختتامیه 26 ایده توسط سرگروه‌ها به مدت 3 دقیقه برای هیئت داوران و حضار معرفی گردید و پس از اتمام معرفی، هیئت داوران به بررسی ایده ها پرداختند.

در ادامه دکتر محمد علی کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور حضار گفت: خرسندیم که دانشگاه پیام نور توانست در این رویداد که برای نخستین بار در حوزه سالمندی برگزار می شود سهم کوچکی داشته باشد و امیدواریم آثار کوتاه مدت و بلند مدت این رویداد را با ارائه خدمات به سالمندان مشاهده کنیم.

دکتر اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستاری ضمن تشکر از حضور مسئولین در این رویداد، با اشاره به این که در ایران جمعیت سالمندی در مدت 30 سال چهار برابر شده است، اظهار داشت: متاسفانه تا کنون برای رفع این مشکل زیر ساخت های لازم فراهم شود .

در ادامه دکتر احمدیان مدیرکل نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات با اشاره به این که فضای استارت آپ فضای جدید و ناشناخته ای است و اولین ها همیشه با چالش هایی روبرو هستند، تاکید کرد: در استارت آپ ها از موضوعات مختلفی چون مربی گری، بوم کسب و کار، تیم سازی و … رنج می بریم و می توان گفت که جنس مشکلات متفاوت است .

وی با بیان این که استارت آپ ها برای تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان نیاز به حمایت دارند، تصریح کرد: اگر استارت‌آپ‌ها ایده‌های خود را بین المللی کنند قطعا می توانند بازار بین المللی را نیز بدست بیاورند و دانشگاه ها می بایست با استفاده از ظرفیت های خود بتواند در جهت حمایت از استارت آپ ها برآید .

دکتر مهرنوش معاون تجاری شرکت خدمات ارتباطی رایتل نیز در جمع سخنرانان قرار گرفت و از برگزاری چنین رویدادی اظهار امیدواری کرد و برگزاری چنین رویدادی را اتفاقی مهم دانست.

گفتنی است که در این رویداد تفاهم نامه مشترکی فی مابین سازمان نظام پرستاری و دانشگاه پیام نور منعقد گردید.

در ادامه دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور ضمن خوشامدگویی و تشکر از برگزاری این رویداد گفت: یکی از رسالت های دانشگاه پیام نور، رسالت اجتماعی است و این دانشگاه  در کنار آموزشی، پژوهشی و … اخیرا به حوزه کارآفرینی ورود کرده است.

وی ادامه داد: رویداد مراقبت و سالمندی در خصوص سرمایه های عظیم کشور است که با صرف عمر خود برای توسعه و آبادانی کشور سرمایه گذاری کرده اند بنابراین نیاز است که خدماتی برای قدردانی از زحمات آنان در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان این که این دانشگاه با گستره خوبی که در سطح کشور دارد میتواند فعالیت های بسیاری را انجام دهد، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور باانعقاد تفاهم نامه ای با سازمان نظام پرستاری قصد دارد تا امکانات خود را در سطح کشور در اختیار سازمان نظام پرستاری قرار دهد تا این سازمان بتواند این گونه برنامه های آموزنده  به خصوص برای رفاه سالمندان ارائه نماید.

وی با اشاره به این که پیام نور چندین قدم مهم در ارائه خدمات اجتماعی برداشته است، افزود: کمک در برگزاری اولین رویداد کارآفرینی، فناوری؛ مراقبت و سالمندی یکی دیگر از اقداماتی است که این دانشگاه برداشته است و یکی دیگر از گام هایی که دانشگاه پیام نور برداشته مشاوره در زمینه های روانشناسی بود که خوشبختانه در این مهم نیز توانسته ایم مثمر ثمر واقع شویم.

زمانی در پایان هم ضمن عرض خسته نباشید به تیم های شرکت کننده، خاطر نشان کرد: امیدواریم این تیم ها را روزی در قامت شرکت های دانش بنیان مشاهده کنیم.

در ادامه از مسئولین برای اهدا جوایز به تیم های برگزیده دعوت به عمل آمد .

این رویداد تیم برگزیده نخست نداشت و  دو تیم به عنوان گروه دوم  و دو تیم به عنوان گروه سوم موفق به کسب مقام شدند.

“تیم سامانه آنلاین توان به” به سرگروهی زکیه نوری و تیم ” باشگاه مغز سازی ” به سرگروهی سلمان داداشی به ترتیب موفق به کسب مقام دوم و تیم “سین (سالمند یار نوین )” به سرگروهی سامان ذبیحی و تیم “دادیار” به سرگروهی مریم سردشتی  مقام سوم را کسب نمودند.

از ایده های ارائه شده در این رویداد 5 ایده به شتاب دهنده و شرکت دانش بنیان برای به مرحله اجرا درآمدن معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا